Čo znamenajú hviezdičky hotelov?

Hodnotenie hotelov býva na základe počtu hviezdičiek. Pri hľadaní hotelov sa aj ľudia zvyknú orientovať práve podľa tohto parametra. Vedeli ste však, že počet hviezdičiek nesymbolizuje kvalitu hotela?

Čo znamenajú hviezdičky hotelov?
(zdroj: Pixabay.com)

Určite ste sa s tým už stretli, keď ste hľadali kam na výlet Stredné Slovensko alebo Východné či Západné Slovensko. Ubytovanie ste si zvolili podľa počtu hviezdičiek s dojmom, že podľa počtu hviezdičiek dostanete k tomu adekvátne kvalitné služby. To však nie je pravda. Tento symbol predstavuje minimálny rozsah poskytovania služieb. To znamená, že označujú štandard alebo vybavenie hotela. Neexistuje však žiadny dokument, ktorý by stanovoval všeobecne platné podmienky, ktoré musia hotely splniť, aby mali istý počet hviezdičiek. Navyše každá krajina má svoje pravidlá a stupnice.

Pri výbere hotela by ste sa nemali preto spoliehať len na počet hviezdičiek. Dajte si námahu a prečítajte si aj recenzie ľudí, ktorí strávili pobyt v danom hoteli. Ak sa chystáte na výlety s deťmi rovnako si overte či sú v hoteli bezplatne prístupné detské kútiky, animačné programy či ďalšie požadované služby.

Čo musia spĺňať hotely podľa jednotlivých hviezdičiek?

Hotely s 1 hviezdičkou musia poskytovať izby so sociálnym zariadením ako sprcha/vaňa, WC, ktoré sú vybavené mydlom či telovým mliekom. K dispozícii musí byť denný zákaznícky servis v podobe upratovania a recepčnej služby. Izby by mali byť vybavené farebným televízorom a stolom so stoličkou. K dispozícii musí byť aj hotelový telefón a ponuka raňajok.

2-hviezdičkové hotely by mali navyše poskytovať raňajky formou bufetou, osušky, skrine na bielizeň, ponuku hygienických potrieb, svetlo pri posteli či možnosť platiť kartou. Hotely, ktoré majú 3 hviezdičky musia mať nepretržitú recepciu, úschovňu batožín, nápoje na izbe, internet vo verejných priestoroch či sušič vlasov. Patria k zlatému stredu vyhľadávanému mnohými ľuďmi. Napr. ak premýšľate kam na výlet do prírody s možnosťou nocľahu, sú pre vás ideálnou voľbou. Sú cenovo dostupné vzhľadom k tomu, že aj tak väčšinu dňa strávite mimo hotela a nevyužijete žiadnou z pridaných služieb, ktoré zahŕňajú viachviezdičkové hotely.

K nadštandardným hotelom patria 4-hviezdičkové hotely, ktoré okrem vyššie spomínaných podmienok musia disponovať aj A la carte reštauráciou a lobby barom. Na izbe by mal byť župan, papuče či kozmetika a minibar. 5 hviezdičkové hotely patria do najvyššej kategórie, kde by sa vám mali dostať nadštandardné služby. Luxusné hotely majú k dispozícii poslíčka, obsluhu áut, osobné privítanie, službu žehlenia či čistenia topánok. Ponuka je pestrá a výber je len na vás.

Komerčný článok